Sting en Shaggy 'lanceren' de nieuwe topversies 500 Star en 500 Rockstar vanuit de ruimte - Gent Motors

Sting en Shaggy 'lanceren' de nieuwe topversies 500 Star en 500 Rockstar vanuit de ruimte

Onweerstaanbare muziek, dromerige sfeer en verleidingsspel. Dat zijn de ingrediënten van het communicatieproject dat het 120-jarig bestaan van het merk Fiat wil vieren, en waarvoor in Genève het startschot werd gegeven met Sting en Shaggy en hun single Just One Lifetime uit hun album 44/876, waarvoor ze in 2019 een Grammy Award ontvingen.

Na het succes van de eerste reclamespot voor de '120th'-familie van de 500, zijn de hoofdelementen – muziek, dromen en verleiding – opnieuw aanwezig in de nieuwe spot van de topversies 500 Star en 500 Rockstar, maar dan in een ander evenwicht. De spot waarin ook Sting en Shaggy te zien zijn, begint met de jonge vrouw uit de eerste spot die in haar coole en stijlvolle 500 stapt. Terwijl ze door de zonnige straten van Barcelona rijdt, kiest ze op Apple CarPlay hun nummer Just One Lifetime uit de fantastische Apple Music*-catalogus, die meer dan 50 reclamevrije nummers aanbiedt om via streaming te beluisteren in de optimale geluidskwaliteit van het BeatsAudio** hoogwaardige geluidssysteem. Klanten krijgen overigens tot zes maanden gratis Apple Music bij de aankoop van een nieuwe Star of Rockstar.

Terwijl de muziek speelt in de auto, krijgt ze een bericht van een vriend om af te spreken. Om het bericht te beluisteren, gebruikt ze Apple CarPlay. Dit is de slimste en veiligste manier om een iPhone te gebruiken achter het stuur en gebeurt via het ingebouwde beeldscherm van de auto. Niet toevallig bevatten de 500 Star en de 500 Rockstar het Uconnect 7" HD LIVE aanraakscherm, dat uitgerust is voor Apple CarPlay en compatibel is met Android AutoTM.



Ze wil net antwoorden, wanneer ze in de achteruitkijkspiegel haar vriend aan het stuur ziet zitten van een stoere 500 Rockstar, de sportievere versie van het model. Ze beginnen een verleidelijke achtervolging door de straten en daarna doorheen de heuvelige bochten. De muziek wordt nadrukkelijker en het tweetal is zo gefocust op de weg dat ze ongemerkt Sting en Shaggy voorbijrijden, die op het voetpad staan te praten.



Kort daarna, wanneer de zon ondergaat aan de horizon, bereikt het paar een astronomisch observatorium op de top van de heuvel. Binnen nadert ze de telescoop en tot haar verbazing ziet ze onze muzieksterren Sting en Shaggy als astronauten door de ruimte vliegen. De nacht, de dromerige sfeer en de ironie van de twee artiesten zijn weer van de partij, waarbij opnieuw afgewisseld wordt tussen dromen en werkelijkheid.



Wat echt is, is de lancering van het nieuwe Fiat 500-gamma. Dit wordt vandaag uitgebreid met de twee nieuwe topversies Star en Rockstar, die tegelijk stijlvoller en sportiever zijn.



De reclamespot werd gemaakt door het Leo Burnet Creative Agency met mediaplanning door Starcom, en werd gefilmd op locatie in Barcelona. Just One Lifetime, de single van Sting en Shaggy, maakt deel uit van de exclusieve playlist '120 Years of Songs' die gecreëerd werd door AppleMusic om de 120e verjaardag van Fiat te vieren. De playlist bevat 120 nummers uit verschillende landen en periodes, inclusief de soundtrack van enkele van de meest succesvolle Fiat-reclamecampagnes, waaronder Freedom van Pharrell Williams, On An Evening in Roma van Michael Bublé en Dynamite van Nicky Blitz.

Galerij

Gent Motors article image