Nieuws

Blijf op de hoogte.

Meer Abarth dan ooit: Abarth gaat elektrisch en meer wereldwijd

Abarth gaat een nieuw tijdperk in met de lancering van de Nieuwe Abarth 500e om haar modellengamma te verrijken en gaat eveneens Brazilië binnentreden met de succesvolle lancering van de Nieuwe Abarth Pulse.

Gloednieuwe Jeep® Avenger onthuld in Parijs, Jeeps eerste volledig elektrische SUV

Op de 2022 Mondial de l’Automobile van Parijs onthulde het merk Jeep® de volledig nieuwe Jeep Avenger, de allereerste batterij-elektrische auto (BEV) van het merk. De compacte Jeep Avenger is het speerpunt van de introductie van een portfolio van volledig elektrische, prestatiegerichte voertuigen voor Europa en is een belangrijk onderdeel van de wereldwijde elektrificatiestrategie van het merk om wereldleider te worden op het gebied van zero-emissie SUV's.

Het merk Jeep® onthult plan om wereldleider te worden in de elektrificatie van SUV's

Het merk Jeep® onthult een volgende fase van productoffensief om wereldleider te worden inzake SUV's met zero-emissie Het merk gaat tegen eind 2025 vier volledig elektrische voertuigen introduceren in Noord-Amerika en Europa Geëlektrificeerde modellen zullen in de hele Amerikaanse line-up worden aangeboden, waaronder Wagoneer 4xe 50% van de verkoop in de VS en 100% van de verkoop in Europa zal bestaan uit batterij-elektrische voertuigen (BEV's) tegen 2030 Merk introduceert twee nieuwe 100% elektrische SUV's wereldwijd Jeep Avenger, de allereerste volledig elektrische Jeep voor Europa, debuteert op 17 oktober op de Autosalon van Parijs

Alfa Romeo viert de 100e verjaardag van het circuit van Monza met de Tribe Days.

Alfa Romeo heeft besloten de 100e verjaardag van het circuit van Monza te vieren met een Tribe Day. Dit spectaculaire en emblematische internationale evenement is gewijd aan de passie van de Alfa Romeo "Tribe" en aan de onverbrekelijke banden van het merk met het circuit. 112 verzamelaars, leden van Clubs uit heel Europa, en 100 Giulia GTA's (van de 500 die het merk heeft geproduceerd) zullen worden gepresenteerd tijdens de Tribe Days op zaterdag 10 en zondag 11 september. 112 iconische auto's om het legendarische verhaal van het Italiaanse merk te vertellen. Tegelijkertijd zullen 100 Giulia GTA's te zien zijn als eerbetoon aan de 100 jaar passie voor autosport die Alfa Romeo aan het circuit van Monza bindt. Er zullen twee fantastische parades plaatsvinden: op het asfalt van het historische circuit op zaterdag 10 en van Arese naar Monza op zondag 11. Tribe Day vindt plaats op twee voor Alfa Romeo iconische locaties: het Arese Museum en de Balocco Proving Ground. Bovendien zullen de stad Milaan en het circuit van Monza het toneel zijn van het eerbetoon van het merk aan het circuit - de plaats voor onvergetelijke autosportevenementen. Als klap op de vuurpijl zullen alle deelnemers aan de Tribe Day plaatsnemen in een speciale Alfa Romeo-zone in de Ascari en Biassono pits om het Alfa Romeo F1 Team ORLEN te steunen. In het museum van Arese komt de passie van het merk tot leven met "Monza Days" - een rijk programma dat speciaal voor Alfa Romeo-fans is samengesteld. Alfa Romeo presenteert "Beyond the Visible", een meeslepende documentaireserie die het publiek meeneemt "achter de schermen en verder" van Alfa Romeo F1 Team ORLEN.

De Abarth Community geeft vorm aan de laterale striping van het merk voor de toekomst.

Na het grote succes van de vorige geluids- en kleurensurveys, is het nu de beurt om de laterale stickers van de Abarth van de toekomst te ontwerpen. Twee herinterpretaties van de historische Abarth belettering: "Scratch" en "Shift". De derde fase van het Abarth Performance Creators project, een project waarbij liefhebbers van het merk actief deelnemen aan het ontwerpen van de toekomst van het merk, is in volle gang.

Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen kiest voor de Fiat Tipo SW voor hun Gespecialiseerde teams

Wit-Gele Kruis Oost-Vlaanderen kiest voor de Fiat Tipo SW In samenwerking met Gent Motors werden gisteren 9 wagens geleverd voor het Diabetesteam en in oktober volgen er nog 10 leveringen voor de Gespecialiseerde teams

Heritage Hub gaat open voor publieke rondleidingen

Vandaag wordt de officiële kaartverkoop voor het publiek geopend voor de Heritage Hub, de tentoonstellingsruimte die is gecreëerd om het verhaal van drie grote Turijnse automerken te vieren en te vertellen: Fiat, Lancia en Abarth. De Heritage Hub beslaat een oppervlakte van ongeveer 15.000 m2 in het Mirafiori-complex en huisvest ongeveer 250 auto's van de drie merken, evenals een aanzienlijk aantal modellen van Alfa Romeo, Autobianchi en Jeep. De tentoonstellingsruimte zal openstaan voor rondleidingen en boekingen voor privé- of bedrijfsevenementen. Zo wordt een onbetaalbaar historisch erfgoed onthuld, als bewijs van een avontuur dat meer dan 120 jaar geleden begon. De schijnwerpers worden gericht op een multifunctionele ruimte en op een team van specialisten die een breed scala aan gekwalificeerde diensten op het gebied van klassieke auto's kunnen aanbieden.

Nieuwe FIAT 500X Hybrid : de Italiaanse crossover op onze wegen !

FIAT heeft onlangs de elektrificatie van zijn gamma voltooid met de recente lancering van de nieuwe 500X Hybrid en Tipo Hybrid. "Het is pas groen als het groen is voor iedereen": in lijn met zijn DNA zet het merk FIAT opnieuw een belangrijke stap naar duurzame mobiliteit voor iedereen. De Fiat 500X stoot minder uit en verbruikt minder brandstof De 500X Hybrid is de beste op het gebied van 48-volt technologie in zijn segment Verbeterde veiligheid dankzij uitgebreide ADAS-uitrusting

Op zijn 65ste verjaardag staat de FIAT 500 in de eerste helft van 2022 aan de leiding van de elektrische auto-industrie in Italië en Duitsland.

In het eerste semester van 2022 is FIAT dankzij de New 500 het tweede merk in Europa op de markt van de elektrische auto's. In Duitsland en Italië is FIAT de nummer één op de elektrische markt en in Frankrijk en Spanje de nummer drie. In amper twee jaar tijd werd de New 500 gekozen door meer dan 100.000 klanten en won hij 30 internationale prijzen in negen landen, wat hem tot de FIAT met de meeste prijzen ooit maakt. De New 500 wordt momenteel verkocht in 38 landen in vier verschillende geografische gebieden: Europa, Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Japan. Twee nieuwe reclamespots met ambassadeur Leonardo DiCaprio in de hoofdrol zijn net uitgebracht en vertellen hoe een engagement voor een duurzame toekomst ook leuk en slim kan zijn: "Evergreen" (https://www.youtube.com/watch?v=Xq6PkitPxGs) en "The Stick" (https://www.youtube.com/watch?v=PAoUl9OvjNU)

De New E-Doblò, vindingrijkheid voor alledaagse taken

Het elektrificatieproces van Fiat Professional heeft een nieuwe mijlpaal bereikt, aangezien de New E-Doblò het derde volledig elektrische bedrijfsvoertuig van het merk wordt na de E-Ducato en E-Scudo, waarmee een gamma wordt uitgebreid dat is ontworpen om aan ieders behoeften te voldoen.

Fiat Professional Ducato is de eerste ‘Large Van’ die rijassistentie niveau 2 biedt

Fiat Professional Ducato, altijd een vernieuwer op het gebied van technologie en rijcomfort, staat als eerste ‘Large Van’ met niveau 2 rijassistentie en een compleet aanbod ADAS.

Casa 500 wordt nog gastvrijer met het nieuwe 'FIATCafé500', een gezellige ruimte om bezoekers te verwelkomen in de wereld van de 500

In het museum Casa 500 in Turijn opened afgelopen vrijdag het 'FIATCafé500' voor een meeslepende ervaring in de geschiedenis van het FIAT-icoon en de groene toekomst van het Italiaanse merk.

Nieuwe Panda en Tipo Garmin speciale editie : voor de outdoor en wellness liefhebbers

Bestellingen zijn geopend voor de nieuwe veelzijdige en onderscheidende versies van de Panda en Tipo, die tot stand zijn gekomen in samenwerking met Garmin®, een toonaangevende wereldwijde leverancier van GPS-gebaseerde producten in diverse markten.

Jeep 4xe beloont klanten voor hun duurzame rijgewoonten

Jeep® beloont zijn klanten met een beloningssysteem voor het meest milieuvriendelijke rijgedrag. Het programma is ontwikkeld door de groene start-up Kiri Technologies in samenwerking met de e-Mobility Business Unit van Stellantis.

Abarth roept zijn community op om de kleuren van de toekomst te bepalen

Het is tijd voor de tweede editie van "Abarth Performance Creators", de samenwerkingstool die de fans van het merk in staat stelt om mee te bouwen aan het Abarth van de toekomst.

Nieuwe Abarth 695 Tributo 131 Rally : de legende keert na 40 jaar terug!

Veertig jaar na de laatste officiële race van de Abarth 131 Rally, brengt het merk een hommage met de lancering van de speciale serie Abarth 695 Tributo 131 Rally, wereldwijd verkrijgbaar in een beperkte oplage van slechts 695 exemplaren.

Het nieuwe Abarth 595 gamma : de 'Schorpioen' steekt opnieuw

Het nieuwe Abarth-gamma wordt vandaag voogesteld: twee modellen, twee vermogensversies en vier packs, om trouw te blijven aan zijn DNA.

Succesvolle Fiat 500E "La Prima Launch Edition" keert terug als “La Prima by Bocelli”

FIAT presenteert samen met maestro Andrea Bocelli, Matteo Bocelli en JBL een innovatief eersteklas audiosysteem op de nieuwe topversie “La Prima by Bocelli”. Innovatie op deze exclusieve uitvoering is de "Sanitizing Glove Box". De nieuwe Fiat 500E “La Prima by Bocelli” is beschikbaar als hatchback, met extra 3e deur en als cabrio. Hij is er vanaf €35.900 en snelle beslissers kunnen nog deze maand gebruikmaken van de overheidssubsidie die Fiat verdubbelt naar een totaal van €6.700. Er is al een volledig elektrische Fiat 500 vanaf € 24.900.

De Alfa Romeo Tonale hybride: de dynamiek die alles in beweging zet

De Alfa Romeo Tonale, de eerste geëlektrificeerde C-SUV van het merk, is het model dat symbool staat voor de metamorfose van het merk. Zijn debuut op de weg vindt symbolisch plaats op de plaats waar Alessandro Volta de eerste batterij uitvond, de eerste statische generator van elektriciteit.

Jeep Easter Safari: 6 concepts en 1 vernieuwde Wrangler Magneto EV

Als opwarming voor zijn traditionele Easter Safari in Moab, onthult Jeep zes conceptcars en een verbeterde versie van het Magneto concept, een voorbode van de elektrische Wrangler.

Alfa Romeo Giulia en Stelvio “ESTREMA”: voor echte autopuristen

Alfa Romeo presenteerde de Giulia en Stelvio "ESTREMA" speciale series in Hinwil, in het hoofdkwartier van het Alfa Romeo F1 Team. De "ESTREMA"-modellen, de eerste speciale serie op wereldniveau, hebben een afwerking die hen aan de top van het gamma plaatst, omdat zij het beste belichamen op het vlak van technische en dynamische oplossingen, stijl en sportiviteit.

Nieuwe exclusieve en gelimiteerde speciale serie: de Abarth 595 "Spa-Francorchamps"

Het merk met de Scorpione begint 2022 met een knaller door de onthulling van een unieke en exclusieve Belgische editie "geïnspireerd door het mooiste circuit ter wereld": de nieuwe 595 "Spa-Francorchamps". Deze unieke editie belichaamt perfect de ziel van het merk, in termen van prestaties, stijl en sportiviteit.

Jeep® Wrangler 4xe - de nieuwigheden voor 2022

De nieuwe Jeep Wrangler 4xe plug-in hybride, die afgelopen zomer werd gelanceerd, is de meest capabele, krachtige, efficiënte, milieuvriendelijke, technisch geavanceerde en connected Wrangler die ooit op de Europese markt is geïntroduceerd. Hij markeert een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van het merk en een verdere stap in de richting van de elektrificatie van het hele gamma.

Fiat Professional sleept drie prijzen in de wacht op de WHAT VAN? Awards

In het Verenigd Koninkrijk heeft Fiat Professional de 2022 What Van? Awards stormenderhand veroverd, met de Nieuwe Ducato als algemene Van van het Jaar en Grote Van van het Jaar, terwijl de E-Ducato Minibus opties ombouw Minibus van het Jaar werd.

De nieuwe Abarth 'Collectors' Edition', de 695 Esseesse, voor het eerst op de Belux-markt

De merk met de Scorpion beroert de harten van de fans van het merk met een nieuwe "Collectors' Edition": de Abarth 695 Esseesse, een naam die zijn wortels heeft in de geschiedenis van het merk en rechtstreeks verwijst naar het begin, toen de tuningkits van de jaren 1960 Carlo Abarth's fortuin maakten en hem vestigden als de uitvinder van tuning voor productieauto's.

Stellantis kondigt de komst aan van de New Fiat Professional Scudo en de New Fiat Ulysse ter uitbreiding van zijn gamma.

Stellantis kondigt de lancering aan van een nieuwe generatie voertuigen, die op het punt staat in productie te worden genomen in de historische Stellantis-fabriek in Hordain, nabij Valenciennes in Noord-Frankrijk. De ene is een Fiat MPV, de andere een Fiat Professional licht bedrijfsvoertuig.

De Fiat New 500 3+1 is ideaal voor stadsgebruik en combineert glamour en typisch Italiaans design met verbazingwekkende functionaliteit.

Toen de New 500 werd ontworpen, vervulde hij Fiat met positiviteit en bracht hij een energie en creativiteit met zich mee die sinds 1957 en 2007 niet meer waren vertoond. Dit project stelde de ontwerpers en ingenieurs in staat naar de toekomst te kijken zonder kansen te missen, terwijl er toch een duidelijke link bleef met het huidige succes van de 500.

New 500 is 'Small Car of the Year' bij News UK Motor Awards

De New 500, die door consumenten werd verkozen en door vooraanstaande autojournalisten op de shortlist werd geplaatst, wint de prijs ‘Small Car of the Year’ bij de News UK Motor Awards 2021.

De Alfa Romeo Giulia GTAm, waarmee Kimi Räikkönen en Antonio Giovinazzi reden tijdens de Belgische F1 GP, te zien op de Zoute Grand Prix 2021

Alfa Romeo zal aanwezig zijn op de 2021-editie van de Zoute Grand Prix, die van 6 tot 10 oktober in Knokke plaatsvindt. "Ik ben bijzonder verheugd dat het merk Alfa Romeo dit jaar opnieuw kan deelnemen aan de Zoute Grand Prix, vooral omdat we al sinds de eerste editie in 2010 deelnemen", zegt Patrice Duclos, General Manager van het merk Alfa Romeo voor België en Luxemburg.

Giulia GTA uitverkocht : een verhaal van authentieke passie

In alle opzichten is de Giulia GTA nu een auto voor verzamelaars. De 500 genummerde exemplaren, die in mei jongstleden aan de internationale pers werden voorgesteld, zijn inmiddels verkocht aan klanten uit de hele wereld, waaronder aanzienlijke aantallen uit China, Japan en Australië, waardoor de Giulia GTA op internationaal niveau een commercieel succes is geworden.