"De nieuwe, volledig elektrische 500 heeft in de eerste helft van het jaar het podium van de Europese EV-markt bereikt," zegt Oliver Francois, FIAT CEO en Stellantis Global CMO. "In het eerste semester is de nieuwe
500 de meest verkochte EV in Duitsland - waar hij zelfs succesvoller is geworden dan de binnenlandse elektrische auto's. Bovendien is hij ook leider in Italië en staat hij op het podium in Frankrijk en Spanje. Dit is een tastbaar bewijs van zijn succes en van het feit dat FIAT zijn weg naar elektrificatie beschouwt als een onderdeel van zijn historische sociale missie. Wij hebben de mobiliteit voor iedereen gecreëerd, wij zijn leider in de stedelijke mobiliteit, nu is het ons doel om de stedelijke mobiliteit opnieuw uit te vinden, om ze duurzamer te maken voor iedereen, trouw aan onze claim "het is pas groen als het groen is voor iedereen".
De New 500, ontworpen en gebouwd in Turijn, is een symbool van de Italiaanse creativiteit en weet over de hele wereld fans van Made-In-Italy-producten te winnen. De New 500 wordt momenteel verkocht in 38 landen en vier verschillende geografische gebieden: van Europa tot Latijns-Amerika, van het Midden-Oosten tot Japan. Zijn succes blijkt ook uit de 30 internationale prijzen die hem in negen landen door het publiek en deskundigen zijn toegekend.
Nu er steeds meer aandacht is voor de "groene omschakeling", heeft FIAT beslist om zijn strategie van elektrificatie te versnellen op weg naar een duurzamere toekomst. Het wereldmerk heeft momenteel een volledig gamma van geëlektrificeerde modellen in Europa en vanaf 2024 zullen al zijn nieuwe modellen elektrisch zijn. Ten slotte zal FIAT in 2027 volledig elektrisch worden in Europa.
Twee nieuwe verhalen om het icoon van de verandering te vieren
Om zijn icoon een speciale "Happy Birthday" te wensen, stelt FIAT twee nieuwe verhalen voor die op vermakelijke wijze aantonen dat de New 500 echt de auto van de verandering is. Zowel in "Evergreen" als in "The Stick" komt activist en Oscarwinnaar Leonardo DiCaprio aan het woord, die sinds zijn lancering de groene ambassadeur is van de nieuwe 500. FIAT gooit het over een andere boeg en toont dat het gaat om vreugdevol zorg dragen voor de planeet en, zoals Leonardo DiCaprio demonstreert, dat elektrisch rijden en een woordvoerder zijn voor duurzame mobiliteit vreugdevol en lichtvoetig is. En er is maar één auto ter wereld die in staat is om een plicht om te zetten in iets leukers: de New 500.
De twee nieuwe spots, gemaakt door het reclamebureau Leo Burnett, dragen de handtekening van de bekroonde regisseur Martin Werner. De soundtrack van de spot is de originele vocale versie van het iconische nummer "La Dolce Vita" van Nino Rota in zijn originele en nooit eerder uitgebrachte versie uit 1962. Het werd door FIAT herontdekt in de catalogus van het Italiaanse label CAM Sugar dat werken uit de filmgeschiedenis bewaart, waaronder de muziek van maestro Nino Rota uit Amarcord zoals gebruikt als het voetgangersalarm ("AVAS") in de New 500.