Abarth roept zijn community op om de kleuren van de toekomst te bepalen - Gent Motors

Abarth roept zijn community op om de kleuren van de toekomst te bepalen

Het is tijd voor de tweede editie van "Abarth Performance Creators", de samenwerkingstool die de fans van het merk in staat stelt om mee te bouwen aan het Abarth van de toekomst.

De Abarth community heeft opnieuw enthousiast gereageerd op de oproep van het Scorpione-merk door actief deel te nemen aan de eerste online enquête die, met bijna 120.000 stemmen, het nieuwe AVAS geluid voor Abarth modellen van de toekomst heeft gecreëerd. Dit initiatief, dat een groot succes was, toonde de belangstelling van de fans voor de nieuwe richting die het historische merk is ingeslagen.

Om de band tussen het merk en zijn liefhebbers te versterken, is er vanaf vandaag op de officiële Facebook-, Instagram- en TikTok-pagina's het tweede hoofdstuk van "Abarth Performance Creators", de online tool waarmee fans hun voorkeur kunnen uitspreken voor de startkleur van nieuwe Abarth-voertuigen.

Twee nieuwe exclusieve pastelkleuren strijden om de titel. Ze hebben een volledig 'Urban Race' stijl en zijn speciaal ontworpen door de experts van het Abarth ontwerpcentrum om de evolutie van het merk te begeleiden, gebaseerd op zijn waarden van moderne stijl en duurzame prestaties.



De twee kleuren weerspiegelen de energie, de prestaties en de persoonlijkheid van het merk en van de Abarth-bestuurders, die zullen moeten kiezen tussen twee specifieke tinten: Acid Yellow en Poison Blue.

De eerste kleur, Acid Yellow, is geïnspireerd op Abarths adrenaline-gedreven sportieve rijervaring en wordt traditioneel geassocieerd met de creatieve energie die leven geeft en de toekomst verlicht. De ontwerpers wilden een pure, "giftige" livery creëren die onmiddellijk zijn oneerbiedige persoonlijkheid overbrengt en de kleine sportwagen laat opvallen in een stedelijke omgeving. Het eindresultaat lijkt op de flits van een bliksemschicht, wat zeker niet onopgemerkt zal blijven in steden waar neutraal gekleurde 'aangeklede' auto's de boventoon voeren.

Als duidelijke hommage aan de racewagens van het merk Scorpion (denk maar aan de legendarische 131 Rally) lanceert de Poison Blue-kleurstelling het merk in de toekomst van de mobiliteit, met volledige inachtneming van zijn waarden en stijl. In feite is het deze nieuwe tint van verzadigd blauw die de sportieve rijstijl van Abarth in het dagelijks leven zal brengen. Fans van het merk zullen gefascineerd zijn door deze kleur die het verleden en de toekomst verenigt.

Twee exclusieve kleuren, beide intens en met een sterke persoonlijkheid: welke zal de gemeenschap voor zich winnen?

De community "The Scorpionship" - waar iedereen gratis lid van kan worden op abarth.com/scorpionship - telt momenteel meer dan 160.000 leden, waaronder Abarth fans en eigenaars. Er zijn 93 officiële clubs in de wereld, in 22 landen en op vier continenten. Hun passie kent geen grenzen, zoals eind 2020 bleek tijdens de Abarth Digital Day, toen de gemeenschap het Guinness World RecordsTM haalde voor de grootste digitale bijeenkomst ooit georganiseerd.

Andere sociale initiatieven zullen binnenkort worden gelanceerd om samen het Abarth van morgen te creëren.




Galerij

Gent Motors article image